Mål och delmål

Jag har funderat en del kring det här med mål och delmål.

 

Jag som i vanliga fall tycker att det är viktigt med mål och kanske ännu viktigare med delmål satte mig av vana ner och började lista allt jag ville uppnå. Den listan blev ganska snabbt lång, lite för lång. Och med tanke på att jag blev utmattad bara av att titta på den så bestämde jag mig för att försöka korta ner den lite.

 

Då insåg jag att alla dessa mål hade en sak gemensamt, vägen dit. Bra mat och hård träning. Så varför krångla till det när det ”ända” jag behöver göra är att följa Fitnessfightens kost och träningsplan?

 

Mitt mål blir alltså att FULLFÖLJA och för mig som har för vana att lägga av och ge upp så fort det känns tungt är det en utmaning i sig. Lär jag mig bara att ta en dag i taget så kommer jag att klara av det här och då kommer resultaten som en fin belöning mot slutet. Det är jag övertygad om.

 

Nu ska jag skriva en inköpslista så jag kan handla och bunkra upp med en massa nyttigheter här hemma.


Kommentarer
Postat av: Elin

Mycket bra mål!! Kör så det ryker!



PEPP!!

2012-04-02 @ 09:19:54
URL: http://elin79.se/vikt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0